Alphabet Inc, compania mamă a Google, a declarat luni că va lansa un serviciu de chatbot și mai multă inteligență artificială pentru motorul său de căutare, precum și pentru dezvoltatori, o replică la Microsoft Corp în rivalitatea lor pentru dezvoltarea AI, potrivit Reuters.

Sediul din New York al Alphabet, compania-mama a GoogleFoto: John Nacion-Star Max-IPx / Associated Press / Profimedia

Vestea vine după ce publicul a îmbrățișat rapid ChatGPT, un chatbot concurent de la OpenAI, susținut de Microsoft, care produce proză asemănătoare cu cea umană la comandă și despre care unii se așteaptă să perturbe modul în care consumatorii caută informații online, un element cheie pentru afacerea Google.

Într-o postare pe blog, directorul executiv al Alphabet, Sundar Pichai, a declarat că firma sa deschide un serviciu de inteligență artificială conversațională numit Bard pentru a testa utilizatorii pentru feedback, urmat de o lansare publică în următoarele săptămâni.

De asemenea, el a spus că Google intenționează să adauge funcții de inteligență artificială la motorul său de căutare care să sintetizeze materiale pentru interogări complexe, cum ar fi dacă este mai ușor să înveți chitara sau pianul.

Pichai a spus despre chatbot: „Bard încearcă să combine amploarea cunoștințelor lumii cu puterea, inteligența și creativitatea AI-ului nostru”.

La rândul său, Microsoft organizează marți o ședință de informare a presei cu privire la evoluția propriului proiect împreună cu directorul său general Satya Nadella.

În spatele Bard al Google se află LaMDA, inteligența artificială a Google care a generat texte cu o asemenea îndemânare încât un inginer al companiei a numit-o sensibilă, o afirmație pe care gigantul tehnologic și oamenii de știință au respins-o pe scară largă.

Modul în care Google intenționează să diferențieze Bard de ChatGPT nu a fost clar. Pichai a declarat că noul serviciu se bazează pe informații de pe internet; cunoștințele ChatGPT sunt actualizate începând cu 2021.

Într-o demonstrație a serviciului, Bard, la fel ca și chatbotul rival, invită utilizatorii să îi dea o indicație, avertizând în același timp că răspunsul său poate fi nepotrivit sau inexact.

Google se bazează pe o versiune a LaMDA care necesită mai puțină putere de calcul, astfel încât să poată servi mai mulți utilizatori și să se îmbunătățească în funcție de feedback-ul acestora, a declarat Pichai.

ChatGPT a refuzat uneori utilizatori din cauza creșterii explozive, analiștii UBS raportând că a avut 57 de milioane de vizitatori unici în decembrie, depășind potențialul.